Min far


Min far är plåtslagare emeritus som han själv tycker är kul att kalla sig. Utöver att han varit den bästa far man kan tänka sig och nu är en ypperligt älskad farfar också så är han en hantverkare som verkligen kan sin sak. När jag bad om att han kunde göra en liten gatlykta åt mig till att belysa en staty som står i ett fönster hemma, blev resultatet överväldigande bra. Må vara att stolpen inte är gjuten men det fungerar för mig ypperligt bra ändå. Bestyckningen är en liten 2W LED och eldragningen går så klart i stolpen. I lyckta har jag också satt ett opaliceringsfilter jag klippt till för att diffusera ljuset något och inte få den eländiga LED pricken mitt i lyktan. På med lite grå lack och vips så var den klar. Nu vore det roligt att göra fler små lyckthus och sen i stället gjuta en liten stolpe. Ska undersöka vad det skulle kosta att sandgjuta en dylik modell. Kanske något för rabatten där ute eller rent av gången runt huset?


Möjligen ta denna stolpe i skala 1:15 med ett liknande lykthus på toppen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar