Det är som det är eller kanske det är som det ska!

Atollen som det ser ut 2013!
Just nu i staden byggs det som om ingen morgondag fanns. Eller rättare sagt, det byggs för morgondagen. Vårt Atollen projekt är under konstruktion. Västra kajen är påbörjad. Saneringen av södra Munksjöfabriken är påbörjad. Rondeller skapas, vägar läggs, cykelkedjor skapas, el-cyklar som tjänstecykel, det boras efter järn i Vättern, upphandling av tusentals LED är inledd, parker förnyas.... Listan skulle kunna göras hur lång som helst. I detta sitter då jag, en liten belysningsplanerar och river mina ny ut-vuxna polisonger. Hur ska jag hinna med allt? Det är bara att erkänna att det gör jag inte. Dock får jag ta så mycket som går helt enkelt. Vi har ett stort tryck på studiebesök till vår stad. Kommuner vill se vår utbyggnadsstrategi, trafikverk våra lampor, företag våra planer och självklart ska de få det. Förra veckan guidade jag folk 4 av mina 5 arbetsdagar. Börjar undra om jag kan få klädersättning för slitage på skor? Och det är kul. Det är så hiskeligt roligt att det händer där jag är. Att jag får vara en del av denna enorma process.
Så nu ska jag åter ta emot ett studiebesök. Sen ska jag planera klart belysningen i en park, sen ska jag upphandla lite byggare, sen ska jag söka EU medel och sen ska jag nog ta kväll. I morgon börjar vi om igen med att göra vår stad ännu lite bättre, lite snyggare, lite bättre belyst.

Jönköping ska bli det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar